Základní škola Vísky
Domácí vzdělávání
Termín přezkoušení za I pololetí školního roku 2023/2024 - čtvrtek 11. ledna 2024
Časy přezkoušení:
2. ročník - Mgr. Burkoňová13:30 hod. - Hodek Václav
14:15 hod. - Hartl Adam
15:00 hod. - Houšková Nela
Požadované výstupy - II. pololetí
1. ročník
Český jazyk čtení
- žák zná všechny hlásky a písmena abecedy kromě q, w a x
- čte, tvoří, skládá a rozkládá slova a jednoduché věty
- nahlas čte jednoduché věty a krátké texty se správnou intonací
- čtenému rozumí, dokáže zopakovat jednoduchý děj textu
- v textu se orientuje a dokáže v něm vyhledat požadovanou informaci
Český jazyk psaní
- rozlišuje tiskací a psací písmena abecedy
- píše správně psací písmena velké a malé abecedy
- opisuje jednoduchá slova a věty
- přepisuje tiskací písmeno do psací podoby
- píše podle diktátu jednoduchá slova a věty
Matematika aritmetika
- vyjmenuje číslice 0 - 20
- umí vysvětlit význam více, méně, větší, menší
- seřazuje čísla posle velikosti od nejmenšího k největšímu a naopak, používá pojmy před, za, hned před a hned za
- zakresluje čísla do 20 na číselné ose
- porovnává čísla v oboru přirozených čísel do 20
- rozlišuje a používá matematické symboly +, -, =,
- zapisuje, čte, řeší příklady na sčítání a odčítání s do dvaceti bez přechodu i s přechodem přes desítku
- provádí rozklad na desítky a jednotky
- řeší jednoduché slovní úlohy
Matematika geometrie
- rozlišuje a pojmenovává jednoduché geometrické tvary /kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník/
- modeluje jednoduché geometrické útvary v rovině
- rozlišuje a pojmenovává základní geometrická tělesa - koule, krychle, kvádr
- geometrické útvary dokáže třídit dle velikosti, tvaru a barvy
- orientuje se v prostoru - nahoře, dole, vpravo, vlevo, před, za apod.
- manipuluje s tělesy a tvary - kostky, stavebnice, tangramy, geodeska apod.
Termín přezkoušení za I. pololetí školního roku 2022/2023 - čtvrtek 19. ledna 2023
Časy přezkoušení:
1. ročník - Mgr. Burkoňová
13:30 hod. - Hartl Adam
14:00 hod. - Hodek Václav
14:30 hod. - Houšková Nela
15:00 hod. - Nohel Petr
2. - 3. ročník - Mgr. Pospíšilová
13:00 - Matušková Liliana
13:45 hod. - Duchačová Elen
14:30 hod. Füzék Daniel
4. - 5. ročník - Mgr. Vondálová, Mgr. Loukota, Mgr. Hegerová
13:30 hod. - Hájková Amélie
14:15 hod. - Hartlová Klára
15:00 hod. - Houška Filip
15:45 - Konečná Dagmar
Termín přezkoušení za II. pololetí školního roku 2021/2022 - čtvrtek 9. června 2022
Časy přezkoušení:
1. - 4. ročník
12:45 hod. - Matušková Liliana
13:30 hod. - Fojtíková Stela, Moris Tristan, Houška Filip
14:15 hod. - Hájková Amélie, Hloušek Antonín
15:00 hod. - Hloušková Elena, Konečná Dagmar
15:45 hod. - Veselá Anna Lucie, Moris Olivie Ines
Přezkušujicí učitelé:
1. ročník - Mgr. Pospíšilová,
2. - 3. ročník - Mgr. Burkoňová,
4. ročník - Mgr. Hegerová + Mgr. Vondálová
5. ročník
Přezkoušení proběhne ve dvou po sobě jdoucích částech - písemný test + ústní pohovor nad portfoliem. Test bude probíhát v klubu (2. patro) - Mgr. Vondálová. Test bude z Českého jazyka, Matematiky a Anglického jazyka. Délka trvání 45 minut.
Ústní pohovor proběhne ve 3. třídě (odborná učebna přírodovědy) - Mgr. Loukota. Délka trvání 45 minut.
Arbetová Bára 13:30 - test 14:30 - pohovor
Moris Jasmína Ruth 14:15 - test 15:15 - pohovor
Fojtík Robin 15:00 - test 16:00 - pohovor
Veselý Tadeáš 15:45 - test 16:45 - pohovor
Přezkušující učitelé
Mgr. et Bc. Loukota, Mgr. Vondálová
Změna termínu přezkoušení jen v závažných odůvodněných případech a po dohodě s přezkušujícím učitelem.
Náhradní termín: středa 15.6.2022
Klusáček Aleš, Klusáček Ondřej - 13:30 hod.
Polášek Jakub - ?
Termín přezkoušení za I. pololetí školního roku 2021/2022 - čtvrtek 13.1.2022
Časy přezkoušení:
Přezkoušení
probíhá formou rozhovoru s dítětem a rodičem nad předloženým portfoliem prací žáka a doma vedenou třídní knihou. Proto je
nutné oboje před přezkoušením připravit a vzít s sebou. Žáci 3. a 5. ročníku budou z předmětů Český jazyk, Anglický jazyk a Matematika přezkoušeni také formou krátkého písemného testu.
Požadadované výstupy viz. níže, popř. v ŠVP školy.
Portfolio prací by mělo obsahovat vše, co dítě za dané pololetí školního roku vytvořilo - písanky, sešity, slabikář a další materiály, které k domácí výuce používáte. Dále pak výtvarné práce a výrobky dětí. Případně deník, který si rodina vede (výlety, návštěvy muzeí, divadel a jiných kulturních a sportovních akcí - vstupenky, jízdenky, pohlednice, fotografie apod.).
Třídní kniha by
měla být vedena ideálně po týdnu (ke každému týdnu napsat, co jste
k dannému předmětu dělali za činnosti). Může být v sešitě, na volných
listech v pořadači apod., přesná forma není předepsaná.
Dítě si také může připravit krátké vystoupení či prezentaci (hra na hudební nástroj, písnička, básnička, prezentace projektu apod.) .
Přezkoušení bude probíhat v časové dotaci cca 45 min. na jednoho žáka.
Požadované výstupy - I. pololetí.
1. ročník
Čtení - vyvození a znalost hlásek
a A, m M, L l, E e, S s, O o, p P, u U, i I, t T, j J, y Y, n N, v V,
- schopnost je složit do otevřených slabik a slabiky přečíst, dále pak schopnost složit z otevřených slabik jednoduchá dvouslabičná slova a opět je přečíst (typu máma, Ola, lupa apod.). Schopnost složit a přečíst jednoduchá jednoslabičná slova typu les, pes, Tom, Sam apod. Schopnost přečíst jednoduché věty ze známých slov a písmen. Např. Ota má pilu. Ola má lupu. apod.
Psaní - schopnost napsat první
psací písmena, slabiky a jednoduchá slova z nich složená - minimálně e, l, m, i, u, a, o, s
Matematika - minimálně počítání v oboru do 7- psaní číslic 0 - 7, porovnávání, rozklad čísel, sčítání a odčítání do 7, číselná řada a osa, znalost základních geometrických tvarů, řešení jednoduché slovní úlohy
Prvouka - umět promluvit o sobě, svojí rodině, svých zálibách, domově, znát svůj věk a adresu, základní znalosti o podzimní a zimní přírodě atd.
2. ročník
Český jazyk
Utvoří větu, uspořádá věty podle posloupnosti, uspořádá správně slova ve větě
Rozezná druhy vět - oznamovací, tázací, rozkazovací, přací
Tvoří různé druhy vět
Chápe význam slova - slova podřazená, nadřazená, souřadná
Zná slova protikladná a souznačná, umí je použít
Určí druhy hlásek, rozlišuje krátké a dlouhé samohlásky
Ovládá psaní u, ú, ů
Rozliší dvojhlásky au, ou
Určí slabikotvorné souhlásky r,l
Píše správně skupiny bě, pě, vě, mě.
Určí souhlásky tvrdé, měkké, obojetné
Sloh:
- Zvládne krátké vyprávění "Naše rodina"
- Správně používá odpovídající pozdravy
- Vypráví příběh podle obrázkové osnovy
- Umí požádat a poprosit, poděkovat a omluvit se
Čtení:
- Čte plynule krátký text s pochopením obsahu
- Správně vyslovuje všechny hlásky, délka, intonace hlasu
- Recituje krátkou báseň
Psaní:
- Ovládá všechna písmena abecedy, umí používat vázané písmo - správný tvar a velikost písmen, sklon písma, čistota, úprava.
Matematika
Ovládá počítání v oboru do 100
Najde řešení jednoduché nerovnice v oboru do 100 - praktické úkoly - více řešení
Vypočítá jednoduché příklady se závorkami
Rozloží dvojciferné číslo na desítky a jednotky
Orientuje se v číselných řadách a na číselné ose od 0 do 100
Sčítá a odčítá do 100 po desítkách
Zaokrouhluje na desítky
Sčítá a odčítá do 100 - bez přechodu desítek
Samostatně řeší jednoduché slovní úlohy
Geometrie:
- Rozezná a pojmenuje základní rovinné geometrické tvary - čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh
- Zvládá narýsovat čáry - rovná, křivá, lomená, práce s tužkou a pravítkem
- Umí narýsovat a pojmenovat bod
Prvouka
Domov
- kde bydlím, adresa
- rozdíly mezi venkovem a městem
- naše vlast, hlavní město, státní symboly - orientačně
Příroda na podzim
- les, stromy - listnaté, jehličnaté, keře, lesní plody, houby
- pole, sad, zahrada - práce, ovoce, zelenina
- počasí - charakteristické znaky, oblečení, co se děje s přírodou
Rodina
- moje rodina, členové rodiny, rodinné oslavy
- pozvánka na oslavu, blahopřání
- práva a povinnosti členů rodiny, pomáháme si - jak doma pomáhám
- Rodokmenový strom
- Můj pokoj, moje oblíbené knihy a hračky
Zima
- Změny v přírodě, zimní počasí, zimní měsíce
- Advent, adventní zvyky a tradice, Mikuláš
- Zima v lese, zvířata a ptáci v zimě, zimní sporty
- Vánoce - zvyky, koledy, praktické činnosti
3. ročník
Český jazyk
- čtení - dítě čte přiměřeným tempem a rychlostí, se správnou intonací a porozuměním textu, čtenářské dovednosti odpovídají třetímu ročníku, je schopno přečíst kratší příběh a stručně převyprávět jeho obsah
- řazení dle abecedy
- druhy vět dle postoje mluvčího
- slovní význam - slova nadřazená, podřazená, souřadná, protikladná a souznačná
- psaní párových souhlásek
- psaní slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
- dělení hlásek - samohlásky a jejich délka
- souhlásky tvrdé a měkké, psaní i, í/ y, ý po tvrdých a měkkých souhláskách
- obojetné souhlásky - vyjmenovaná slova po B,L a slova příbuzná
Matematika
- pamětné i písemné sčítání a odčítání v oboru do 100
- násobilka v oboru do 100
- početní operace s přirozenými čísly v oboru do 1000
- numerace, porovnávání, číselné řady
- rozvinutý zápis čísla v desítkové soustavě
- pamětné sčítání a odčítání
- zaokrouhlování na desítky a stovky
- řešení slovních úloh - zápis, výpočet, zkouška, odpověď
- Geometrie - bod, úsečka, přímka, polopřímka, vzájemná poloha dvou přímek, rovina a rovinné útvary - trojúhelník, čtverec, obdélník, čtyřúhelníky
Prvouka - dle předloženého portfolia.
Anglický jazyk - dle učebnice Chit Chat 1 - okruhy: colours, numbers 1 - 20, school things, feelings, funny faces, my family, my body
4. ročník (v přípravě)
Anglický jazyk - dle učebnice Chit Chat 2 - okruhy: music time, sport time, be healthy, my house, my town, on holiday
5. ročník
Český jazyk
Mluvnice:
- Psaní i/y po tvrdých a měkkých souhláskách
- Psaní párových souhlásek uvnitř slova a na konci (b-p, d-t,v-f, z-s ......)
- Ovládá pravopis vyjmenovaných slov a slov příbuzných
- Souvětí, stavba souvětí - větné vzorce, interpunkce
- Slovní druhy - určí všechny slovní druhy
- Podstatná jména - určí rod, číslo, pád a vzor
- Ovládá pravopis koncovky podstatných jmen, odůvodní
- Slovesa - určí osobu, číslo, čas, způsob
- Ovládá shodu příčestí činného s podmětem, odůvodní
- Význam slova (protikladná, souznačná, citově zabarvená, spisovná, nespisovná, významem nadřazená, podřazená, souřadná)
- Stavba slova - slova příbuzná (kořen, předpona, příponová část)
- Tvoření slov - souhláskové skupiny, zdvojené souhlásky
- Přídavná jména tvořená příponou -ní, -ný (rostlinný)
- Přídavná jména tvořená příponou -ský, -ští (černošský,černošští)
- Předpony s-, se-, z-, ze-, vz-
- Předložky s, se, z , ze
- Psaní skupin bě/bje,pě, vě/vje,mě/mně
Čtení:
- Čte přiměřeně rychle a plynule s prvky uměleckého přednesu
- Rozpozná umělecké vybrané žánry (pohádka, povídka, bajka, báseň, dramatizace)
- Vysvětlí pojmy: rým, verš, sloka
Sloh:
- Volně reprodukuje text
- Vytvoří zkrácený zápis textu
- Recituje básně
- Sestaví osnovu k vyprávění
- Podle osnovy se jasně a srozumitelně vyjadřuje
- Zachovává posloupnost děje
- Vypravuje a reprodukuje text
- Popíše osobu, předmět
- Napíše dopis, pozvánku
Matematika
Aritmetika:
- Zapíše, najde na číselné ose a počítá s čísly do 1 000 000
- Zaokrouhluje a porovnává čísla do 1 000 000
- Sčítá a odčítá zpaměti do milionu čísla, která mají nejvýše dvě číslice různé od nuly (např. 54 000 - 21 000)
- Písemně sčítá tři až čtyři přirozená čísla
- Písemně odčítá dvě přirozená čísla
- Pamětně násobí deseti, stem, tisícem
- Pamětně násobí a dělí číslo jednociferným číslem
- Písemně násobí dvojciferným činitelem
- Písemně dělí jednociferným dělitelem
- Převádí jednotky délky, hmotnosti a času
- Řeší jednoduché rovnice
- Řeší složité slovní úlohy, slovní úlohy s časovými údaji, diagramy
- Provede zápis slovní úlohy
- Vysvětlí pojem zlomek
- Vypočítá zlomek z celku
Geometrie:
- Rýsuje přesně a čistě
- Vysvětlí pojem trojúhelník - pravoúhlý, rovnoramenný, rovnostranný
- Sestrojí trojúhelník, zná a používá trojúhelníkovou nerovnost
- Sestrojí čtverec a obdélník
- Vysvětlí pojem úhlopříčka, zná vlastnosti úhlopříček čtverce a obdélníku
- Měří a vypočte obvod a obsah čtverce a obdélníku
- Vysvětlí pojem kružnice a kruh
- Sestrojí kružnici, vysvětlí co je poloměr a průměr kružnice, vysvětlí rozdíl mezi poloměrem a průměrem
Požadované výstupy - II. pololetí
1. ročník
Český jazyk čtení
- žák zná všechny hlásky a písmena abecedy kromě w a x
- čte, tvoří, skládá a rozkládá slova a jednoduché věty
- nahlas čte jednoduché věty a krátké texty se správnou intonací
- čtenému rozumí, dokáže zopakovat jednoduchý děj textu
- v textu se orientuje a dokáže v něm vyhledat požadovanou informaci
Český jazyk psaní
- rozlišuje tiskací a psací písmena abecedy
- píše správně psací písmena velké a malé abecedy
- opisuje jednoduchá slova a věty
- přepisuje tiskací písmeno do psací podoby
- píše podle diktátu jednoduchá slova a věty
Matematika aritmetika
- vyjmenuje číslice 0 - 20
- umí vysvětlit význam více, méně, větší, menší
- seřazuje čísla posle velikosti od nejmenšího k největšímu a naopak, používá pojmy před, za, hned před a hned za
- zakresluje čísla do 20 na číselné ose
- porovnává čísla v oboru přirozených čísel do 20
- rozlišuje a používá matematické symboly +, -, =,
- zapisuje, čte, řeší příklady na sčítání a odčítání s do dvaceti bez přechodu i s přechodem přes desítku
- provádí rozklad na desítky a jednotky
- řeší jednoduché slovní úlohy
Matematika geometrie
- rozlišuje a pojmenovává jednoduché geometrické tvary /kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník/
- modeluje jednoduché geometrické útvary v rovině
- rozlišuje a pojmenovává základní geometrická tělesa - koule, krychle, kvádr
- geometrické útvary dokáže třídit dle velikosti, tvaru a barvy
- orientuje se v prostoru - nahoře, dole, vpravo, vlevo, před, za apod.
- manipuluje s tělesy a tvary - kostky, stavebnice, tangramy, geodeska apod.
2. ročník
Český jazyk
- čte plynule s porozuměním jednoduché texty nahlas i potichu
- dbá na správnou intonaci hlasu
- vnímá v psaném i mluveném projevu postavení předložky ve větě
- naslouchá přednesu, rozlišuje poezii a prózu
- převypráví přečtený text
- odříká abecedu, seřadí slova podle abecedy
- rozlišuje a vyjmenovává samohlásky a souhlásky (tvrdé, měkké, obojetné)
- píše správně i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
- rozděluje slova na slabiky
- rozlišuje psanou a mluvenou podobu slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
- tvoří ze slov smysluplné věty
- rozlišuje vlastní jména osob a zvířat
- rozlišuje párové souhlásky h/ch, p/b, s/z, š/ž, d/t, ď/ť, v/f
- vysvětlí význam slova a rozlišuje slova dle jejich významu
- rozlišuje slova souznačná, protikladná, nadřazená, podřazená a souřadná
- rozlišuje druhy vět z pohledu postoje mluvčího, doplní za větu správné interpunkční znaménko
- správně seřadí věty v textu
- pozná jednoduchou větu a souvětí
- vyjmenuje slovní druhy, blížeji rozlišuje a určuje podstatná jména, slovesa a předložky
Matematika aritmetika
- zapisuje a čte číslice v oboru přirozených čísel do 100
- zakresluje čísla v oboru do 100 na číselnou osu
- porovnává čísla do 100, řadí je vzestupně a sestupně
- sčítá a odčítá čísla do 100 bez přechodu i s přechodem přes desítku
- vysvětluje význam závorek /počítání s výhodou) a počítá příklady se závorkami
- provede zápis slovní úlohy
- řeší slovní úlohy v oboru do 100, řeší úlohy typu o -n méně, o - n více
- rozlišuje bankovky a mince do 100 Kč, počítá s nimi a řeší slovní úlohy
- seznamuje se a osvojuje si násobilku v oboru do 100
- násobí a dělí v oboru do 100
Matematika geometrie
- vysvětlí pojem bod, čára, úsečka
- rýsuje přímou čáru, lomenou čáru, úsečku dané velikosti
- porovnává úsečky podle velikosti
- určí střed úsečky
- měří úsečky s přesností na cm a mm
- pojmenovává geometrické útvary /kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník/
a geometrická tělesa - koule, krychle, kvádr, válec
3. ročník
Český jazyk
Mluvnice:
- Krátké a dlouhé samohlásky, dvojhláska
- Souhlásky tvrdé, měkké, obojetné
- Psaní i/y po tvrdých a měkkých souhláskách
- Psaní ú/ů
- Psaní slabik bě,pě vě,mě
- Psaní párových souhlásek uvnitř slova a na konci (b-p, d-t, v-f, z-s ......)
- Pravidla psaní vět
- Psaní i,y po obojetných souhláskách - vyjmenovaná slova B,L,M,P,S,V,Z
- Slovní druhy, druhy ohebné a neohebné
- Podstatná jména - určit rod, číslo, pád
- Slovesa - určit osobu, číslo, čas
- Věta jednoduchá, souvětí, spojování vět do souvětí
- Základní skladební dvojice
- Význam slova (protikladná, souznačná, citově zabarvená, nadřazená, podřazená, souřadná)
- Stavba slova - slabiky, slabikotvorné r,l
- Slova příbuzná - kořen, předpona, přípona
Čtení:
- Plynulé čtení s pochopením textu, vázání slov, interpunkce.
- Přednes básně
- Knížka, kterou mám rád - povídání
Sloh:
- Vyprávění - obrázková osnova, nadpis
- Pozdrav, představení se
- Popis domácího mazlíčka
- Příprava na vycházku
- Telefonický rozhovor
- Pozvánka na dětskou akci
- Pořadí vět v příběhu - posloupnost děje
- Krátký pozdrav, pohlednice, adresa
Matematika
Aritmetika:
- Pamětné i písemné sčítání a odčítání v oboru do 1000 s přechodem přes desítku
- Porovnávání čísel 0 - 1000
- Malá násobilka - násobení a dělení 1 - 10
- Dělení se zbytkem v oboru 0 - 100
- Násobení a dělení mimo obor násobilky - násobení násobků deseti, dělení násobků deseti jednocifernými čísly
- Násobení dvojciferných čísel jednociferným činitelem
- Násobení trojciferných čísel jednociferným činitelem
- Dělení mimo obor násobilek
- Písemné násobení jednociferným činitelem
- Počítání složitějších příkladů se závorkami a bez závorek
- Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
- Složitější slovní úlohy (min. 2 početní operace)
- Jednotky hmotnosti (g, kg, tuna), jednotky objemu (l, hl), jednotky délky (mm, cm, dm, m, km)
Geometrie:
- Základní geometrické pojmy, tvary (trojúhelník, čtverec, obdélník, kružnice, kruh)
- Tělesa (Poznat jehlan, kužel, válec, kouli, krychle, kvádr - určit vrchol, stěnu, hranu)
- Rýsování - bod, přímka, úsečka, polopřímka (opačné polopřímky), kružnice (rozlišit poloměr a průměr), přenášení a porovnávání úseček (proužkem papíru, kružítkem), střed úsečky (proužkem papíru), konstrukce trojúhelníku
- Vzájemná poloha dvou přímek
- Základní jednotky délky, měření délky úseček