O naší třídě


 


Třída U moudré sovičky

Naši třídu navštěvují žáci  2. ročníku. Je jich celkem osm - prima holčička Violka a sedm bezva kluků - Maxík, Jindříšek, Jeniček, Tomášek, Samík, Matěj a Filípek. Společně objevujeme nové poznatky a osvojujeme si nové dovednosti v Českém jazyce, matematice a prvouce. V dalších hodinách malujeme, tvoříme, zpíváme, učíme se anglicky a cvičíme. Také si často povídáme, čteme, hrajeme hry a smějeme se. Je nám spolu ve škole prima.                  Tř. uč. Míša Burkoňová 


Naše třídní pravidla

  • Jsme kamarádi
  • Navzájem si pomáháme

  • Nasloucháme ostatním

  • Umíme pozdravit, poprosit a poděkovat

  • Udržujeme pořádek v lavici i kolem sebe

  • Nelítáme po třídě ani po chodbě
  • Nemluvíme neslušně

  • Pro rodiče prvňáčků

    Při čtení slabik a slov vždy vyznačujte obloučky (hnízdečka) pod slabikami, děti po nich pak mohou při čtení jezdit prstem (obloučkovat či hnízdečkovat). Obloučkování napomáhá plynulosti počátečního čtení a je dobré si na něj zvyknout hned od začátku. Když probíráme nové písmenko, dejte ho dětem automaticky do školy, abychom s ním mohli pracovat. Moc děkuji. Rady pro správný nácvik psaní naleznete např. na první stránce růžové písanky Moje první psaní nebo na   www.jak-spravne-psat.cz

    Všechny tyto zásady dodržujeme ve škole a Vás, milí rodiče, prosím, o jejich dodržování při psaní domácích úkolů. Před psaním úkolu je třeba ruku uvolnit, postupně od ramenního kloubu, přes loketní, zápěstí a záprstí. Pomoci Vám přitom mohou básničky, které si ve škole říkáme, jistě si je děti již pamatují, zkuste si je doma spolu. Pak je nutné správné sezení, správný špetkový úchop, doporučuji natočit sešit pravým rohem nahoru (všichni jsou praváci, levák by to měl naopak). Určitě společně vše s úsměvem zvládneme a moc Vám za Vaši spolupráci děkuji!

Vítací básnička:

My, od moudré sovičky, lámeme si hlavičky.

Čtení, psaní, počítání, sportování, malování.

Cvičíme si každý den, zdravíme se s úsměvem.

Ranní kruh:

Chytneme se za ruce, uděláme kruh
Pojďte všichni k nám, ať tu nejsem sám
Co dělají rádi, velcí kamarádi, co dělají rádi kamarádi
Tleskají, tleskají, tralalala,.........
Dupají, dupají, tralalala, .........
Mávají, mávají, tralalala, .........
Hopsají, hopsají, tralalala, ........

Otázky pro chytré děti

  • Víš, jak se jmenuješ a kde bydlíš?
  • Víš, kolik ti je let?

  • Víš, jak se jmenují tví rodiče a kde pracují?

  • Víš, jak se jmenují tví sourozenci a jak jsou staří?

  • Víš, jak se jmenuje dnešní den, který den byl včera a který bude zítra?

  • Umíš vyjmenovat všechny dny v týdnu?

  • Znáš roční období a víš, jak se podle nich oblékat?

  • Umíš nějakou básničku? Přednes ji!

  • Umíš nějakou písničku? Zazpívej ji!

  • Na kterou hlásku začíná tvé jméno?

  • Kolikrát tleskneš při vyslovení svého jména?

  • Pomáháš doma? Co děláš?

  • Umíš si bez řečí uklidit své hračky a pomůcky?

  • Víš, co všechno dělá maminka a tatínek?

  • Kdo toho má u vás doma na práci nejvíce?

  • Dokážeš správně pojmenovat barvy a tvary?

  • Řekni jména svých kamarádů.

  • Jak se k sobě kamarádi chovají?

  • Jaké hry hraješ s kamarády?

  • Jaké hry hrajete doma?


Desatero moudré sovičky pro děti


  1. Vím, jak se jmenuji, kde bydlím, kolik mi je roků a jak se jmenují moji rodiče a sourozenci.
  2. Umím si na lavici porovnat věci, umím si správně uložit věci do aktovky a uklidit hračky tam, kam patří, udržuji ve třídě a v celé škole pořádek.

  3. Umím správně držet tužku i při kreslení pastelkami a umím malovat barvami.

  4. Dokážu správně držet nůžky a vystřihovat.

  5. Ve třídě jsme všichni kamarádi, vzájemně si pomáháme.

  6. Nahlas zdravím všechny dospělé i kamarády, umím poděkovat i poprosit.

  7. Umím si připravit ubrousek na svačinu. Vím, že před jídlem, po jídle i po použití WC si musím umýt ruce mýdlem.

  8. Umím se sám převléct i obout boty.

  9. Dovedu poslouchat vyprávění v klidu a se zájmem.

  10. Příběhy i pohádky sleduji pozorně a umím o nich vyprávět.

Desatero moudré sovičky pro rodiče


  1. Denně kontroluji aktovku a deníček svého dítěte za jeho přítomnosti.
  2. Denně kontroluji pouzdro s tužkami a pastelkami. Tužek by mělo mít dítě v zásobě několik, vše by mělo být řádně ořezané.

  3. Učím dítě samostatnosti, ale při přípravě školních potřeb i domácích úkolů dítěti dle potřeby pomáhám.

  4. Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na práci.

  5. Příprava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky, měla by být rozdělená na kratší časové úseky.

  6. Denně si s dítětem povídám o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho dotazy.

  7. O společných zážitcích si dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumí.

  8. Své dítě chválím a povzbuzuji. Nezlobím se, když se mu něco nepovede, společně se snažíme o nápravu.

  9. Veškeré pomůcky a věci do školy opatřím jmenovkou nebo monogramem.

  10. Mám-li jakékoli dotazy, připomínky či pochybnosti, vždy se s nimi obrátím na vyučujícího.


© 2017 Základní škola a mateřská škola Vísky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky